• Voor 20:30 uur besteld morgen in huis
  • Gratis verzending
  • Alle producten op voorraad

Garderobe oplossingen voor beurs & expositiegebouwen

Niet iedere garderobe oplossing is gelijk. Garderobes bij beurs- en congresgebouwen hebben te maken met een aantal branche specifieke factoren, zoals:

  • Grote aantallen gasten
  • Piek drukte bij aankomst of vertrek van uw gasten
  • Veel wisselende medewerkers en/of uitzendkrachten
  • Soms onvoldoende ruimte om een adequate garderobe te kunnen plaatsen
  • Garderobe moet soms in verschillende zalen inzetbaar zijn
  • Naast jassen en paraplu’s ook bagage opslag noodzakelijk

Als u geïnteresseerd bent in een efficiënt ingerichte garderobe in uw beurs- of congresgebouw dan komen wij graag bij u langs voor een persoonlijk advies en eventueel een vrijblijvende offerte. Dit bezoek is altijd gratis. Vraag via het contactformulier onder aan deze pagina nu een afspraak aan.

Garderobe advies voor uw beurs- of congresgebouw

Voor iedere professioneel georganiseerde garderobe in een beurs- of congresgebouw gelden een aantal specifieke adviezen. Bekijk hieronder een aantal adviezen die we voor u op een rijtje hebben gezet:

  • Maak een goede combinatie van dubbele en enkele garderoberekken om ruimte te besparen.
  • Maak een indeling met telkens één gangpad en twee rijen rekken, dit scheelt ruimte.
  • Gebruik verrijdbare rekken, dat scheelt tot honderd keer lopen per vol rek.
  • Gebruik hangers in plaats van vaste haakjes, dat werkt sneller en neemt minder ruimte in beslag. In combinatie met verrijdbare rekken is een oplossing met hangers tientallen keren sneller. Er hoeft niet meer per jas gelopen te worden, maar slechts één keer per honderd jassen.
  • Gebruik voor de omzetcontrole een kassa/ticketprinter. Bij de gemiddelde garderobe wordt 10-40% omzetverlies geconstateerd door slordig werken of diefstal.
  • Een ticketprinter voorkomt ook vermissingen: ieder ticket is voorzien van datum, tijd, eventueel type jas en plek in de garderobe.
  • Deel uw garderobe op in secties, dit zorgt voor snellere aanname van de jas en ook het teruggeven kost minder tijd omdat de jas snel gevonden dankzij de sectie-indeling. Geef de secties letters van bijvoorbeeld A tot en met F en deel uw balie zo in dat bezoekers bij de juiste sectie gaan staan. Ticketprinters kunnen kaartjes printen per sectie met elk een eigen nummerreeks. In plaats van één nummerreeks van 1 tot met 1000 zoekt u sneller naar een nummer als B98 of D121.
  • Gebruik paraplutasjes voor het ophangen van paraplu's. Dat werkt sneller, neemt minder ruimte in beslag, voorkomt vermissingen en voorkomt dat jassen nat worden.
  • Hang een juridisch getoetst garderobereglement op. Dit zorgt ervoor dat uw garderobe voorwaarden bekend zijn bij uw gasten en voorkomt te hoge uitkeringen bij vermissingen.

Referenties Garderobe.nl in beurs- en congresgebouwen

Onze garderobe systemen worden gebruikt bij een groot aantal garderobes in beurs- & congresgebouwen. Bijvoorbeeld bij:

  • World Forum, Den Haag
  • MECC, Maastricht
  • Jaarbeurs, Utrecht

Op verzoek kunnen wij u in contact brengen met onze referenties.

Wilt u de garderobe ook efficiënter inrichten?

Garderobe.nl staat voor een persoonlijk advies op maat. Een garderobe in een hotel of restaurant is immers anders dan een garderobesysteem voor een beurs- of congresgebouw. Nieuwsgierig hoe u uw garderobe efficiënter in kunt richten en hiermee uw gast nog beter kunt bedienen? Maak dan direct een afspraak met ons. Wij zijn telefonisch bereikbaar via 070 – 365 0101 of stuur een e-mail naar info@garderobe.nl. Wij helpen u graag verder met het inrichten van een garderobe voor uw beurs- of congresgebouw.

Mijn contactgegevens